صدات رو کامل کن!


صدات رو کامل کن!
  • تاریخ پنجشنبه 22 مهر 1400
  • شماره یادداشت 35
  • زمان مطالعه 2 دقیقه
  • توضحات کوتاه چگونه حرفه‌ای شویم؟ همراهان گرامی، این یادداشت‌ها مجموعه‌ای پیوسته‌ (سریالی) است که با هدف بیان راه و رسم حرفه‌ای شدن ويژه هنرجویانی که قصد دارند پا به میدان حضور در مسیر پر فراز و نشیب هنر های آوایی بگذارند تهیه شده است و از شماره سی‌وچهار به صورت هفت

صدات رو کامل کن!

هنگامی که تصمیم گرفتید که می‌خواهید یک خواننده یا گوینده حرفه‌ای شوید باید روی تبدیل شدن به یک هنرمند بزرگ کار کنید. کامل شدن صدای شما کار سختی است و بسیار عمیق‌تر از چیزی که استعداد شما باشد؛ (استعداد قطعا کمک کننده است اما کافی نیست). کامل کردن صدا به معنای سرمایه گذاری هم مالی و هم زمانی است تا به نتایج عالی برسید. خوب قطعا دو راه برای شما مهیاست. یکی کار کردن در خانه که بی‌شک و بر طبق تجربیاتم به شما می‌گویم ره به ترکستان است! و دیگری که مسیر شما را نیز قطعا و حکما کوتاه‌تر خواهد کرد یافتن یک مربی صداست که بتواند روی نقاظ ضعف شما کار کند. یکی از کارهایی که می‌تواند به شما بسیار در مسیر یادگیری کمک کند رصد کردن بزرگان عرصه هنر است. مطالعه و شرکت در مراسماتی که این افراد در ان اجرا دارند و زیر نظر گرفتن همه جوانب کاری ایشان می‌تواند برای شما درس‌های آموزنده‌ای باشد. البته فراموش نکنید که بزرگان هنر را با معروف‌های تبلیغاتی اشتباه نگیرید اما به هر حال همان‌ها هم فعلا در جایگاهی هستند که باید اصولی را رعایت کنند و حتی اشتباهاتشان هم برای شما تجربه است. در ادامه از همین حالا بروی انتقادپذیری و اعتماد به نفس خود کار کنید. کلید تبدیل شدن به یک هنرمند بزرگ داشتن اعتقاد راسخ به خودتان است.

یکی دیگر از کارهایی که می‌بایست در نظر داشته باشید و متوجه باشید این است که بدانید بازار خوانندگی و گویندگی و این قبیل موارد اشباع شده است. بنابراین اگر می‌خواهید این مسیر را سریع‌تر و بهتر طی کنید باید یک زاویه منحصر به فرد برای ارتقا خودتان پیدا کنید. از کمی متفاوت بودن نترسید. ریسک کنید و خود را به گونه‌ای ارائه کنید که شما را متمایز کند. حال آنکه این معرفی شما از جهت منفی باشد یا مثبت! انتخاب شماست اما توصیه می‌شود با صداقت و راستی در دل مردم جا باز کنید چون سایر راه‌ها بدون شک عمرشان مانند برگ گل کوتاه است و زیاد دوامی ندارد. 

این گفتار در قسمت‌های بعدی ادامه دارد...